Sunday, April 20, 2008

Suara Nasionalis Melayu Muda (Nasionalis)

Intro

Aku teringin menabur sedikit buah fikiran tentang semasa bangsaku. buat blog! suara di dewan tidak didengar atasan. saluran ini sahaja yang dapat membuka mata dan telinga di atas supaya dengar akan suara-suara dibawah. Muda, Darah Panas, Bisa dan Berontak adalah lumrah hidup muda. tidak sedikit pun niat blog ini untuk mengkritik mana-mana pihak baik yang berkuasa atau yang membangkang tetapi buah fikiran yang bernas patut dikongsi bukan dihabiskan di kedai kopi atau di mesin pencarik kertas di bangunan parlimen. biar kerajaan membuka mata mereka kepada golongan 'silent scream' ini dan golongan 'silent scream' ini berjaya membuktikan kuasa mereka ketika berkempen semasa PRU ke-12 yang lepas. ADALAH DIMAKLUMKAN SEGALA BERITA YANG TIDAK BENAR (PADA PANDANGAN YANG TERKENA) YANG DITULIS DIDALAM BLOG INI BUKAN DATANG DARI PENULIS. IA HANYALAH PERNYATAAN YANG DATANG DARI SUMBER YANG TIDAK PASTI SPT KEDAI KOPI DAN DARI MULUT KE MULUT. DAN JIKA ANDA ADALAH SALAH SEORANG YANG TERKENA, TIADA PERNYATAAN MAAF DARI PENULIS CUMA TEKAN BUTANG REPLY UNTUK MENJAWAB SEMUA TUDUHAN TERSEBUT. INGAT!! BLOG NI HANYALAH BERTUJUAN MENYAMPAIKAN KEPADA PIHAK SEPATUTNYA SEDIA TAHU DAN ADALAH SUATU PLATFORM KEPADA PENULIS DAN KAWAN-KAWAN YANG LAIN UNTUK MELUAHKAN BUAH FIKIRAN MASING-MASING TERUTAMA SENARIO TERKINI POLITIK SEMASA MALAYSIA AM-NYA DAN PERLIS KHASNYA. HARAP MAKLUM.






latarbelakang peribadi

dilahirkan di Kuala Perlis pada jun 1984 didalam keluarga petani dan peniaga kecil dan membesar dalam segala serba kekurangan. bersekolah di SK Pdg Besar (S) hingga 1996 dan melanjutkan pelajaran ke MRSM Gerik dan Beseri kemudian mengikuti kursus matrikulasi di Kolej Mara Kulim dan menerima Ijazah sarjana muda dalam bidang elektrik dan elektronik (telekomunikasi). sekarang berkhidmat sebagai pengurus projek di sebuah syarikat pembinaan terkenal di negeri Perlis. Secara tidak langsung terlibat dalam politik setelah tamat pengajian peringkat sarjana muda dan datang dari latarbelakang keluarga yang aktif dalam berpolitik.


Blog

blog adalah satu cara alternatif untuk menyampaikan suatu mesej kepada pihak yang terlibat secara 'silent scream'. blog memainkan peranan penting dan telah terbukti apabila pihak pembangkang telah berjaya memenangi hati rakyat (sebahagian kecil) melalui kempen dari e-mail ke email dan melalui blog. Kerajaan memandang cara kempen ini dapat dipatahkan melalui kempen media 'mainstream' yang sediakala dikawal oleh kerajaan tetapi mereka lupa bahawa rakyat telah muak dengan cara kempen yang 'streotype' dan agak kekampungan. sebagai orang muda sendiri, cara kerajaan berkempen bagi PRU kali ini agak lembab, tidak kreatif, bercelaru serta segelumangi oleh awan-awan 'over confident'. itu belum masuk oleh tukang kempen munafik dari pihak kerajaan sendiri. jika pemimpin dari kalangan kroni merka tidak dicalonkan, maka ahli politik ini dengan kuasa Allah SWT bertukar muka mereka DARI NASIONALIS WANG KEPADA MUNAFIK PARTI YANG QUBRA! di Perlis sendiri pun kita boleh tengok apa yang jadi. senario politik Perlis amat tenat dan membimbangkan dan sekarang dengan kuasa Allah dan redha dari Raja dan Rakyat Perlis, sekarang perlis mula bangun dari awan gelap politik tempatan.


sampai disini sahaja dahulu... ada sedikit masa saya akan upload surat-surat layang mengenai senario politik Perlis yang dilekat pada 'wiper' kereta saya. ayatnya simple tapi penyampiannya amat berkesan.

No comments: