Thursday, May 1, 2008

PENGKHIANAT, MUNAFIK DAN KAFIR HARBI

Assalamualaikum WBT.

agak susah untuk penulis memikirkan apakah tajuk yang sesuai untuk kali ini... Hendak dikutuk di keji dan dimaki, mereka benih bangsa sendiri. Label yang paling sesuai adalah 'katak', munafik dan pengkhianat!!!!

dalam post mortem PRU ke-12 baru-baru ini, PM YAB Dato' Seri Abdullah telah menyatakan bahawa salah satu faktor jatuhnya kerajaan BN dalam PRU adalah kerana PENGKHIANAT! benar, betul dan tidak syak lagi!!!

kita sedia maklum, UMNO adalah parti eksekutif dan telah lama lari dari agenda asal UMNO, membantu mengukuhkan ketuanan Melayu dan menjaga perkara-perkara ASAS yang membentuk suatu bangsa iaitu AGAMA, ADAT RESAM, BUDAYA dan PIRAMID ORGANISASI (BENTUK TULISAN JIKA ADA). Pemimpin elit UMNO kini lebih kepada meng'eksekutif'kan UMNO yang mana menghanyutkan UMNO jauh dari masyarakat terutamanya luar bandar. Jika dilihat YB UMNO, kita lebih membayangkan tali leher dan kot mahal serta tinta emas yang terselit di poket. Rakyat hendak jumpa pun terpaksa pikir 2,3 kali. YB UMNO mcm CEO syarikat. UMNO TERLAMPAU EKSEKUTIF TETAPI PRIMITIF PADA AQLI-NYA. Baliklah kepada asal perjuangan dan dasar penubuhan UMNO 1946 bukan pada hari UMNO diharamkan. Sedarlah UMNO.

UMNO terkenal dengan parti kabilah, suku dan mengamalkan dasar politik mirip zaman jahiliah Arab. Gelap, berperang dan berpolitik 'pagan'. Penyakit UMNO ini jelas apabila Tunku Abdul Rahman mencadangkan pembukaan ahli kepada bukan Melayu dan setelah daripada itu pelbagai peristiwa membelah UMNO sehingga diharamkan. itu pun belum sedar lagi. Sistem politik khafilah itu wujud hingga kini dan makin serius dan tiada tanda-tanda pemimpin UMNO sedar dan insaf dengan apa yang berlaku dalam PRU 12 yang lalu.

Bila tiba hari penamaan calon bibit-bibit perpecahan semakin nyata. Yang terpilih disahut gembira penyokong dan yang terpinggir menyiapkan iktikad untuk menjatuhkan lawan, bukan dari parti lawan tapi dari parti yang sama. Jahiliah dan HINA! Lawan buat jamuan, kita buat jamuan. Lawan buat kenduri, kita buat kenduri. Lawan rentang poster, kita rentap. Melayu memang Melayu. Di Perlis, bibit pepecahan dikesan lebih awal. Walaupun Perlis menguasai majoriti kerusi DUN dan menyapu bersih kerusi Parlimen, tetapi gelora politik seperti magma yang akan dihambur menjadi lahar. Parti pembangkang dan media masa menanti saat ini untuk publisiti melariskan tulisan dan bentesan keatas kerajaan yang sebelum ini kuat dan gagah. Sayang seribu kali sayang... UMNO yang sebelum ini adalah tunjang kekuatan Melayu diganti dengan DAP dan PKR dan diserang pula parti politik ala komunis Parti Sosialis Malaysia. Sosialis di Malaysia? bagai berada di Cuba dan Russia.

Semasa pilihanraya, UMNO dan BN diserang dari segenap sudut, luar dan dalam. Dari PAS, PKR dan DAP serta dari ahli UMNO yang kecewa. Ada dakwaan mengatakan bahawa salah seorang bekas Adun yang 'tak lekat' penamaan calon sanggup berkempen bagi parti lawan dan masuk ke setiap markas gerakan PRU dengan berbekalkan ayam KFC combo 30 ketul untuk menyatakan sokongan kepada parti lawan. ADUN sebegini adalah munafik parti, pengkhianat parti dan layak diperangi. Adun yang sebegini adalah dari spesis homosapien yang gila kuasa, pangkat dan nama serta meletakkan kepercayaan rakyat berikan sebelum itu kepada taraf yang hina dan rendah. Orang sebegini adalah orang yang terjun ke bidang politik untuk wang dan kuasa atau pun orang yang tidak mempunyai pelajaran yang tinggi dan tiada pekerjaan yang lain yang sesuai dengan kelayakkan. Orang sebegini layak digelar MUNAFIK dan PENGKHIANAT! mereka hanya fikirkan tempolok sendiri untuk membuncitkan lagi perut anak dan bini, mencari wang lebih untuk mobil baru yang besar dan selesa tapi meletakkan nasib bangsa dan nasib anak-anak bangsa yang baru celik dengan dunia seperti saya.Orang bodoh seperti ini hanya berjaya menjual dunianya serta maruah agama dan bangsanya sahaja demi kepentingan diri. Malang ibu yang mengandung kerana anaknya penjual maruah bangsa dan agama.

Sebelum ini, tiada siapa yang mahu mempertikaikan ketuanan Melayu, agama Islam sebagai agama rasmi, Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan keistimewaan Melayu di Malaysia. Tapi, kawan kita dari PKR sudah pandai mempertikaikan semua itu bila joint dengan DAP. DAP ini adalah sebuah parti yang membenci Islam dari segala sudut. Orang bukan Islam terdiri daripada 2 golongan, kafir zimmi (golongan yang tidak beragama Islam tetapi menerima Islam dan pememrintahan Islam secara total dan membantu kerajaan yang diterajui oleh orang Islam dalam segala hal) dan kafir harbi (golongan yang menentang Islam dengan terang). Golongan kafir harbi ini dikatogorikan oleh Nabi SAW golongan yang wajib diperangi. Di Malaysia yang mana sangat harmoni dan aman, kafir harbi ini disayangi oleh pemimpin Islam yang sangat-sangat Islam dan Orang Islam yang suka memberontak. Apa kita kan label kepada kawan karib kafir harbi ini? best friend? tepuk dada tanya minda beku anda.

penulis ingin meminta maaf jika terkasar bahasa. apa yang ada di atas adalah pendapat peribadi dan apa yang penulis dengar di kedai-kedai kopi. Jangan ingat kedai kopi adalah tempat untuk kita sembang kosong, kerana dari kedai kopilah yang menjatuhkan kerajaan BN. Ingat, roda berputar dan pa sahaja boleh berlaku. HIDUP MELAYU BERSATU!

No comments: